Jenis Ubat Untuk Merawat Ketuat Genital Lelaki Dengan Bawang Putih Secara Semula Jadi Tanpa Kesan Sampingan

Jenis Ubat Untuk Merawat Ketuat Genital Lelaki Dengan Bawang Putih Secara Semula Jadi Tanpa Kesan Sampingan - Genital warts atau ketuat genital adalah salah satu jenis jangkitan kelamin yang paling biasa. Hampir setiap orang yang aktif secara seksual akan dijangkiti dengan sekurang-kurangnya satu strain virus papillomavirus manusia (HPV), virus yang menyebabkan ketuat genital, pada suatu ketika sepanjang hidup mereka.


Wanita cenderung lebih kerap mendapat ketuat kemaluan daripada lelaki. Ketuat genital mempengaruhi tisu lembap di kawasan genital. Ketuat genital mungkin kelihatan seperti benjolan kecil, berwarna daging atau mempunyai penampilan seperti kembang kol. Dalam kebanyakan kes, ketuat terlalu kecil untuk dilihat.


Umumnya, ketuat alat kelamin tidak menyebabkan simptom, tetapi mungkin sakit, gatal, dan tidak sedap dipandang. Nasib baik, ada sebilangan rawatan yang dapat membantu. Beberapa cara untuk merawat atau merawat termasuk:


1. Krim, Gel, dan Salap


Pilihan untuk gel, krim dan salap adalah krim imiquimod, gel podofilox, dan salep sinecatechins.


Imiquimod adalah krim yang anda gunakan pada ketuat luaran untuk meningkatkan sistem imun anda. Anda menggunakan krim imiquimod 5 peratus pada waktu tidur, 3 kali seminggu selama 16 minggu. Sapukan krim imiquimod 3.75 peratus setiap malam. Anda juga perlu mencuci kawasan yang dirawat dengan sabun dan air 6 hingga 10 jam selepas menggunakannya. Elakkan juga seks ketika imiquimod pada kulit anda, kerana boleh melemahkan kondom dan diafragma.


Resin Podofilox dan podophyllin adalah gel yang direka untuk membunuh ketuat. Setelah disapu pada kutil luaran, kawasan tersebut harus dikeringkan sebelum bersentuhan dengan pakaian. Podofilox tidak digalakkan untuk ketuat pada serviks, vagina, atau saluran pediatrik. Ia juga tidak bertujuan untuk kawasan yang lebih besar. Sekiranya anda menggunakan terlalu banyak atau tidak membiarkannya kering, anda boleh menyebarkan gel ke kawasan lain dan menyebabkan kerengsaan pada kawasan kulit. Cairan obat kutil kelamin


Salap sinecatechins. Salap ini digunakan sebanyak 15 peratus pada ketuat 3 kali sehari sehingga 16 minggu. Anda mesti mengelakkan semua hubungan seksual semasa salap di kulit anda. Sekiranya ketuat berada di kawasan yang lembap, atau di mana kulit bergesekan antara satu sama lain, berbincanglah dengan doktor anda melalui aplikasi Halodoc sebelum menggunakan ubat topikal. Sekiranya anda hamil, elakkan ubat ini.


2. Cryotherapy


Doktor juga boleh membekukan kutil menggunakan nitrogen cair dan aplikator tipis kapas atau alat khas yang disebut cryoprobe, dan menggunakannya selama 10-20 saat. Sekiranya anda mempunyai banyak ketuat, atau jika ketuatnya besar, doktor boleh mengunyah kawasan tersebut, terlebih dahulu dengan ubat bius tempatan.


3. Operasi


Prosedur ini dapat membuang semua ketuat dalam satu lawatan. Selepas anestesia tempatan, doktor anda boleh membuang ketuat anda menggunakan kaedah yang berbeza. Ini termasuk:


Potong dengan gunting.


Cukur dengan pisau tajam (ini disebut pencukur pencukur).


Menggunakan laser untuk membuang (laser curettage).


Bakar dengan menggunakan electrocautery, proses yang menggunakan probe elektrik voltan rendah.


4. Penyelesaian Semula jadi


Doktor boleh menggunakan asid trichloroacetic atau bichloroacetic untuk merawat ketuat. Ini akan menggunakan sedikit pada ketuat seminggu sekali dan biarkan kering. Ia berfungsi paling baik pada ketuat yang kecil dan lembap, dan boleh digunakan pada ketuat vagina, serviks, dan dubur.


Rujukan:

WebMD. Diakses 2019. Ketuat Genital & Rawatan HPV.

Klinik Mayo. Diperoleh pada 2019. Ketuat Genital: Gejala dan Punca


Paket Hebal Untuk Penyakit Kutil Kelamin/Kemaluan


Jenis Ubat Untuk Merawat Ketuat Genital Lelaki Dengan Bawang Putih Secara Semula Jadi Tanpa Kesan Sampingan




WhatsApp & Call : +62821 3861 5111

Via WhatsApp Otomatis [KLIK DI SINI]


Kelebihan Ubat Herba Berbanding dengan Ubat Antibiotik


1. Tiada Kesan Sampingan


Perubatan herba adalah produk yang terdapat di alam semula jadi yang biasanya berasal dari tumbuhan, bukan dari bahan kimia. Sudah tentu secara logiknya kita sudah dapat menyimpulkan bahawa ubat herba semula jadi tidak mempunyai kesan sampingan.


Sebagai bukti, orang Indonesia telah meminum pelbagai jenis ubat-ubatan herba tradisional selama berabad-abad dan tidak pernah ada kesan sampingan yang mematikan.


2. Bebas Toksin


Ubat kimia adalah racun. Anda tidak boleh memakannya dengan sembarangan. Ubat herba bebas racun sehingga selamat untuk dimakan oleh siapa saja, dan ia sering memberi kesan detoksifikasi. Sudah tentu ia bebas toksin jika dihasilkan dengan betul.


3. Menghilangkan Punca Penyakit Akar


Perubatan herba tidak hanya berkesan untuk menyembuhkan gejala penyakit, tetapi juga menghilangkannya hingga ke akar umbi. Ini kerana kesan perubatan herba bersifat holistik (keseluruhan) sehingga tidak hanya memfokuskan diri untuk menghilangkan penyakit tetapi juga meningkatkan sistem ketahanan tubuh untuk melawan penyakit.


4. Lebih Mudah Mencari


Kerana ubat-ubatan herba selamat untuk dimakan, ia lebih mudah dicari. Sementara itu, untuk ubat kimia, ubat tersebut tidak dapat dijumpai dengan cuai, contohnya ubat keras mesti diresepkan oleh doktor. Jadi, daripada perlu bersusah payah dengan doktor, lebih baik anda mencari ubat herba.


5.Multikhasiat


Ubat herba semula jadi biasanya boleh digunakan untuk lebih daripada satu jenis penyakit. Malah satu produk ubat herba dapat merawat puluhan penyakit. Walaupun tidak semua ubat herba mempunyai banyak faedah, bergantung pada anda memilihnya.


Soalan yang mungkin ingin anda ajukan:


Soalan -> Adakah ini benar-benar De Nature?

Jawapan -> Ya, anda melayari laman web rasmi De Nature Indonesia.

Soalan -> Berapa lama masa yang diperlukan untuk item yang saya pesan sampai?

Jawapan -> Bergantung pada alamat anda, buat masa ini perkhidmatan penghantaran sangat pantas.

Soalan -> Bagaimana cara membuat pesanan ubat?

Jawapan -> Mudah, anda hanya perlu menghubungi salah satu kenalan di laman web kami.

Soalan -> Adakah barang yang saya pesan dijamin akan sampai?

Jawapan -> Dijamin hingga. Sekiranya barang tidak sampai 100% wang dikembalikan.

Tanya -> Setelah barang tiba, adakah saya akan dipandu untuk menggunakan ubat ini?


Maklumat untuk kemudahan pengguna, bahawa produk syarikat kami sudah mempunyai:


1. Permit Syarikat Rasmi dari Kementerian Kesihatan

2. Izin BPOM, yang bermaksud telah lulus ujian kestabilan Produk

3. Sijil Halal MUI, supaya halal dapat dipertanggungjawabkan

4. Ahli farmasi yang berpengalaman

5. Telah lulus Proses Penyortiran Bahan Mentah, Untuk Menjaga Kualiti Produk

6. Proses Pengeluaran mengikut Aliran CPOTB (Kaedah Membuat Perubatan Tradisional yang Baik dan Betul)


SILA BACA SEBELUM MESEJ:


Kami menerapkan sistem transaksi dalam talian seperti pada umumnya, iaitu barang dikirim setelah kami menerima pembayaran

Kami akan memastikan barang sampai kepada anda, jika tidak sampai wang anda kembali

Kami hanya menjual PRODUK ASLI, sekiranya wang dikembalikan 100% palsu

Kami belum membuka cawangan di mana sahaja sehingga semua pembelian dilakukan secara dalam talian di seluruh Indonesia

Barang dihantar melalui Pos, antaran express jadi jangan takut kami tidak akan menghantar barang, sebagai bukti penghantaran kami akan memberitahu anda nombor resit

Semua produk dari De Nature Indonesia tidak dipasarkan secara bebas, baik di Apotik maupun toko obat. Hanya bisa di dapatkan secara online di ? +62821 3861 5111 MELALUI WHATSAPP OTOMATIS [ KLIK DI SINI ] atau langsung ke Kantor Pusat Kami di Cendana Asri No 9–16 Majenang Cilacap Jawa tengah.


Komentar

Postingan populer dari blog ini

Ini adalah Ubat Paling Berkesan untuk Menghilangkan Ketuat pada Alat Vital di Farmasi Kuching_0821 3861 5111